Politica de retur

Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare.

Termenul de retragere începe sa curgă, conform OUG nr. 34/2014 în:

– ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a Produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:

(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;

(ii) în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;

(iii) în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului produs.

În cazul în care Clientul exercită dreptul său legal de retragere, acesta va completa formularul de retur primit în coletul în care a fost livrata Comanda și/sau online pe Site (regăsit mai jos) și va trimite Produsul/Produsele către Vânzător în termen de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Vânzătorului decizia sa de retragere. Clientul poate exercita dreptul sau legal de retragere și transmițând un email (la adresa: comenzi@totalfrig.ro  sau comunicând aceasta decizie a sa telefonic, către Vânzător (însă în ambele cazuri cu transmiterea ulterioară sau concomitentă a formularului de retur, semnat). Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Produsul / Produsele vor fi returnate în aceeași formă / componență în care au fost primite, împreuna cu toate accesoriile lor și ambalate astfel cum au fost ambalate inițial, cu etichetele intacte și împreuna cu toate documentele care l-au însoțit (factură, bon, certificat de garanție etc.).

Dacă Clientul exercita corespunzător dreptul sau de retragere, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de Cumpărător pentru tranzacția inițială.

Vânzătorul poate oferi Clientului posibilitatea rambursării sumei achitate de Client pentru Comandă prin eliberarea unui voucher, caz in care Clientul trebuie să precizeze expres că dorește ca suma să îi fie rambursată astfel.

Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Produselor sau pana la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care Vânzătorul nu a preluat Produsele el însuși sau prin curierul său (se va lua data cea mai recenta).

Nu se vor accepta retur produsele care îndeplinesc cel puțin una din condițiile de mai jos:

- au fost efectuate intervenții neautorizate asupra produsului;

- ambalajul este deteriorat sau incomplet;

- produsul prezinta urme de folosire / uzura excesiva, zgârieturi, ciobituri, lovituri sau șocuri mecanice/electrice;

- produsul nu este returnat împreuna cu toate accesoriile primite in pachet;

- produsul a făcut parte dintr-o comandă specială (comanda specială este aceea care nu face parte din stocul uzual al Vânzătorului dar care poate fi livrat pe baza unei comenzi ferme si plata unui avans).

Dacă Produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut sau nu mai poate fi vândut ca și nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Produsul este deteriorat), Vânzătorul are dreptul de a solicita o suma de bani necesară pentru readucerea Produsului în stadiul inițial, după caz sau pentru a acoperi diferența de preț rezultata din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Clientului, Produsul poate fi reexpediat către acesta din urma, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Client. Aceasta sumă se retine de Vânzător din prețul Produselor care trebuie restituit Clientului și se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit de Client. Contravaloarea sumei care se retine din prețul Produsului va fi comunicată Clientului după recepționarea Produselor returnate.

Produsul care face obiectul unei Comenzi poate fi returnat în caz de Comandă în sistem door-to-door, prin  trimiterea Produsului către TOYA, prin curier ales de către Client, costul transportului, fiind suportat exclusiv de către Client.

În acord cu prevederile art. 16 din OUG 34/2014, dreptul de retragere al Clienților nu este aplicabil în următoarele situații:

a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completa a serviciilor, daca executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat ca a luat cunoștință de faptul ca își va pierde dreptul la retragere după executarea completa a contractului de către profesionist;

b) furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

c) furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena și care au fost desigilate de consumator;

f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

j) furnizarea de ziare, periodice și reviste, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicații;

m) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere.

n) alte situații reglementate expres de art. 16 din OUG 34/2014.

Pe cale de consecința, într-o atare situație produsele comandate nu vor putea fi returnate. În situația în care vom constata ca intenționați să returnați un produs care conform normelor legale mai sus expuse nu poate fi returnat, va vom notifica in cel mai scurt timp.

Returul Produselor care fac obiectul Comenzilor, pentru motive de neconformitate se face de către Client, în condițiile specificate în legislația romană și europeană, în vigoare.

Pentru produsele destinate consumatorilor, vândute în Uniunea Europeana, există dreptul consumatorului de a reclama orice lipsă de conformitate într-o perioadă de 2 ani de la data livrării produsului.

În cazul in care produsul nu funcționează bine și/sau nu prezinta caracteristicile pe care le-ați solicitat (de exemplu culoare, mărime, material etc.) sunteți îndreptățit să returnați produsul Vânzătorului, specificând că nu este în conformitate cu contractul (apelând la drepturile legale în cazul produselor neconforme sau la garanția comercială oferita de Vânzător).

whatsapp